ALHAMDULILLAH, DAPAT JUGAK BELI BUKU2 NI... :)

Syahadah Gadis Ateis~

Armageddon: 2012~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu`alaikum W.B.T. semua...bestnye hari ni...Alhamdulillah...impian ana untuk membeli buku2 di atas ni t`capai jugak akhirnya...terima kasih ayah sbb dpt belikan buku2 yang anakmu inginkan... :)))

First, is the novel Islamic : Syahadah Gadis Ateis. The Writer: Imran Haaz. Price: RM 16.00 (Peninsular Malaysia)/ RM 18.00 (Sabah & Sarawak).

Di sini adalah sebahagian sinopsis daripada novel tersebut :

"Semua orang bercakap mengenai Tuhan. Tuhan itulah, Tuhan inilah. Semua orang mahu saya menyembah Tuhan. Tetapi, saya tidak akan menyembah Tuhan yang saya tidak kenal dan nampak. Buktikan Tuhan itu ada!"

Second: Armageddon: 2012. The Writer: Muhammad Alexender. Price: RM31.50 (Peninsular Malaysia)/ RM 34.50( Sabah & Sarawak). Sebahagian daripada sinopsis buku: Pada bulan November 2009, dunia dikejutkan dengan filem arahan Ronald Emmerich yang bertajuk 2012. Idea asal filem ini dipetik daripada kalendar kaum Maya yang mendakwa kitaran besar dunia tempoh ini akan berakhir pada tahun 2012 atau lebih tepat lagi pada 21 Disember 2012. Selain disokong oleh kalendar kaum Maya yang banyak didakwa berlaku secara 'kebetulan', mereka juga mendakwa pada 2012, sistem suria kita (Galaksi Bima Sakti) akan mengalami konfigurasi luar biasa, medan magnet bumi menjadi lemah dalam masa yang pantas, fenomena hubungan perubahan medan magnet bumi dan hubungan manusia berlaku dan lebih menarik lagi adalah perlanggaran planet Nibiru (Planet X) dengan bumi. Filem ini turut dibahas dan dikaji oleh ramai para intelek termasuk daripada NASA sendiri.

P/s: Buku ni menerangkan kronologi2 peristiwa yang akan berlaku saat hampirnya kiamat dengan lebih mendalam..mesti dibeli! :D

That`s all from me 4 this post, may Allah bless us with his rahmah & barakah! Ameen.. :) Wassalam.

Comments

  1. salam ziarah. ^^,
    seronoknya dapat beli buku ni semua.
    semoga dapat ambil manfaat ya, insyaAllah. :)

    *terima kasih kerana mengikut blog saya. mudah-mudahan Allah memberkati. sama-samalah kita ambil manfaat daripadanya:)

    ReplyDelete

Post a Comment

saya

Popular posts from this blog

BBM: ADAB TERHADAP GURU

BBM: SOLAT 5 WAKTU

BBM: RUKUN ISLAM