Alhamdulillah, Kini Tiba Pula Bulan Rejab

Bulan Rejab sudah menjelang...


Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum & selamat pagi semua... Alhamdulillah, dpt juga kita menghirup nafas pada hari Jumaat, 3 Jun 2011 brsamaan 1 Rejab 1432 Hijrah. Puji-pujian hanya kepada Allah s.w.t. atas segala nikmat yang telah Dia kurniakan kepada kita.

Sedar x sedar, dah sampai bulan Rejab. Antara bulan2 yang mulia yang Allah sebutkan. Hari ni, ana nak share sepotong ayat al-Quran mengenai bulan Rejab yang mulia ni. Ayat Quran ni pun ana copy dari sebuah blog. Kalau nak tau lebih lanjut, pegi jela blog ni.

Smoga mendapat manfaat & selamat membaca! ;)

Kelebihan Bulan Rejab

Allah berfirman, ”Sesungguhnya bilangan bulan pada sisi Allah adalah dua belas bulan, dalam ketetapan Allah di waktu Dia menciptakan langit dan bumi, di antaranya empat bulan haram. Itulah agama yang lurus, maka janganlah kamu menganiaya diri kamu dalam bulan yang empat itu, dan perangilah kaum musyrikin itu semuanya sebagaimana merekapun memerangi kamu semuanya, dan ketahuilah bahwasanya Allah beserta orang-orang yang bertakwa.” (QS At-Taubah: 36)

Sumber: http://lenggangkangkung-my.blogspot.com


Rasenye itu sahaja yang ana nak bagitau untuk post kali ni... InshaAllah, ana akan update lagi blog ana ni... May Allah bless us in our days, ameen.. ^_^

Comments

Popular posts from this blog

BBM: ADAB TERHADAP GURU

BBM: SOLAT 5 WAKTU

BBM: RUKUN ISLAM